وبلاگ مرکز پوست و زیبایی بهار
با 7 مزیت لایه برداری منظم پوست آشنا شوید.

با 7 مزیت لایه برداری منظم پوست آشنا شوید.

لایه برداری پوست صورت چیست؟ در لایه برداری پوست سلول‌های مرده را از سطح بیرونی پوست می‌زداییم. اگر به محصولات و روتین‌های مراقبت از پوست علاقه دارید، مطمئناً در مورد لایه‌برداری پوست صورت چیزهایی را شنیده‌اید. به طور عمده سه نوع لایه برداری وجود دارد: لایه برداری فیزیکی، لایه برداری شیمیایی و لایه برداری مکانیکی. هر روش لایه برداری خواص درمانی زیادی برای پوست شما دارد.

برای اینکه بهترین نتیجه را از لایه‌برداری پوست صورت بگیرید، باید هر هفته دو بار پوست خود را لایه برداری کنید. لایه برداری پوست صورت را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد. لایه برداری شیمیایی یک نوع لایه‌برداری ملایم برای صورت شما است که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد در نتیجه پوستی سالم‌تر و صاف‌تر خواهید داشت. لایه‌برداری شیمیایی پوست صورت روش درمان محبوبی است که فواید بی‌شماری برای جوان‌سازی پوست دارد.

در ادامه این مقاله هفت مزیت لایه برداری منظم پوست صورت را شرح داده‌ایم:

لایه برداری بافت پوست شما را تقویت می‌کند

 لایه برداری بافت پوست

سلول‌های پوست شما برای همیشه زنده نمی‌مانند. زمانی که سلول‌های پوست صورت می‌میرند، منافذ صورت شما را مسدود می‌کنند. با تجمع سلول‌های مرده، پوست شما زبر یا کدر به نظر می رسد.

یکی از مزایای لایه‌برداری پوست صورت این است که از شر سلول‌های مرده پوست و همچنین هرگونه ضایعات کوچک و چربی اضافی خلاص می‌شوید. لایه برداری سلول‌های جدید پوست را بالا می‌آورد و بافت، رنگ و ظاهر کلی پوست شما را بهبود می‌بخشد. پس از یک جلسه لایه برداری پوست صورت، متوجه می‌شوید که پوست شما صاف‌تر، نرم‌تر و روشن‌تر می‌شود.

لایه برداری باعث بهبود گردش خون در پوست شما می‌شود

لایه برداری بهبود گردش خون

لایه برداری بدن با اسکراب یا برس راهی آسان برای تحریک گردش خون است. با افزایش گردش خون بدن شما راحت تر از شر سموم خلاص می‌شود. اگر سموم کمتری در بدن وجود داشته باشد پوست ظاهر سالم‌تری خواهد داشت.

همچنین افزایش گردش خون باعث می‌شود اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلول‌های پوست شما برسد. این امر سلامت پوست شما را بهبود می‌بخشد و پوست ظاهری با طراوت به خود می‌گیرد. مراقب باشید که پوست را بیش از حد لایه برداری نکنید، زیرا لایه برداری بیش از حد می‌تواند سطح دفاعی پوست را ضعیف کند.

لایه برداری از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند

لایه برداری جلوگیری چین و چروک

کلاژن پروتئینی است که عملکردهای زیادی از جمله توانایی ایجاد پوستی سالم و جوان دارد. کلاژن همچنین به جایگزینی سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. با افزایش سن، بدن ما کلاژن کمتری تولید می‌کند، به همین دلیل پوست ما پیر می‌شود. پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و چین و چروک‌ ها ظاهر می‌شوند.

یک مزیت لایه برداری پوست این است که به تحریک سنتز کلاژن در بدن شما کمک می‌کند. لایه برداری می‌تواند به جلوگیری از ایجاد چین و چروک در نواحی تحت درمان کمک کند. اگر چین و چروک دارید، لایه برداری می‌تواند خطوط ریز را کمتر نشان دهد. یکی از روش های حرفه ای برای لایه برداری انجام منظم فیشیال است.

لایه برداری منافذ شما را باز می‌کند.

لایه برداری پوست صورت

علت مسدود شدن منافذ پوست صورت معمولاً این است که مقداری چربی اضافی زیر لایه‌ای از سلول‌های مرده پوست گیر کرده است. افرادی که پوست چربی دارند منافذ بسته بیشتری دارند. این انسداد در منافذ باعث می‌شود پوست شما ظاهر خوبی نداشته باشد.

با لایه برداری پوست صورت، می‌توانید سلول‌های مرده پوست و چربی اضافی را که منافذ شما را مسدود می‌کند، از بین ببرید. پس از لایه برداری، منافذ پوست صورت کوچک‌تر به نظر می‌رسند و همین امر به پوست شما کمک می‌کند صاف‌تر و سالم‌تر به نظر برسد.

لایه برداری از ایجاد آکنه و لک جلوگیری می‌کند.

لایه برداری صورت

اگر از آکنه و جوش صورت رنج می‌برید، لایه برداری ملایم به شما کمک می‌کند. پوست به دلایل مختلفی جوش می‌زند، اما دلیل ایجاد بسیاری از جوش‌های سرسفید و چرکی و لک‌ها مسدود شدن منافذ است. با مسدود شدن منافذ پوست صورت، آلودگی‌ها و باکتری‌ها در پوست گیر می‌کنند و منجر به ایجاد جوش می‌شوند. لایه برداری یک روش درمانی موثر آکنه است و می‌تواند به بهبود سریع‌تر پوست شما کمک کند. همچنین لایه برداری پوست صورت از ایجاد جوش و لک‌های آکنه پیشگیری می‌کند. اگر اسکار آکنه دارید، با لایه‌برداری ظاهر آن را بهبود ببخشید. برای از بین بردن جای جوش و لک مقاله زیر را مطالعه کنید.

درمان لک و جای جوش

لایه‌برداری شما از شر موهای زیر پوستی خلاص می‌کند.

لایه برداری موهای زائد

اگر موهای زائد قسمت‌های مختلف بدن خود را شیو میکنید حتما با موهای زیرپوستی آشنا هستید. موهای زیرپوستی ظاهر بدی دارند، ممکن است دردناک باشند و حتی ممکن است عفونی شوند.

دلیل ایجاد موهای زیرپوستی سلول‌های مرده پوست هستند، زیرا وقتی فولیکول‌ها مسدود می‌شوند، مو به دام می‌افتد. با لایه برداری پوست از شر سلول‌های مرده خلاص می‌شوید و موهای زیرپوستی آزاد می‌شوند.  لایه برداری پوست همچنین از ظاهر شدن موهای زیرپوستی جدید نیز جلوگیری می‌کند. توصیه می‌شود قبل از اصلاح پوست خود را لایه برداری کنید.

لایه برداری اثر محصولات مراقبت از پوست را بیشتر می‌کند.

مزیت لایه برداری

وقتی منافذ پوست شما با کثیفی، چربی اضافی و سلول‌های مرده پوست مسدود شده باشد، جذب محصولات مراقبت از پوست دشوار می‌شود. استفاده از محصولات مراقبتی روی لایه‌ای از سلول‌های مرده پوست مانند کشیدن نقاشی روی بومی کثیف و ناهموار است. ممکن است از بهترین مرطوب‌کننده‌ها یا لوسیون‌های پوستی استفاده کنید، اما اثری روی پوست شما نذارد.

لایه برداری منافذ را به خوبی تمیز می‌کند و پوست را از هر گونه آلودگی پاک می‌کند. با لایه برداری پوست، اثر  لوسیون‌ها، مرطوب کننده‌ها و سرم ها بسیار بیشتر می‌شود.

    اشتراک گذاری :