وبلاگ مرکز پوست و زیبایی بهار
چرا بعد از فیشیال صورت، پوست قرمز می شود؟

چرا بعد از فیشیال صورت، پوست قرمز می شود؟

فیشیال پوست صورت که در بسیاری از مراکز زیبایی انجام می شود، می تواند فواید بسیار زیادی برای پوست داشته باشد. با این حال برخی از افرادی که فیشیال را انجام می دهند، از اقدام خودشان راضی نیستند و یا تصور می کنند که قرمزی پوست بعد از فیشیال، یک اتفاق غیرطبیعی است. در ادامه این مقاله قصد داریم دلیل قرمزی پوست پس از فیشیال صورت را توضیح دهیم.

چرا بعد از فیشیال صورت، پوست قرمز می شود؟

چرا به فیشیال صورت نیاز داریم ؟

حتما شما هم هر روز کار می کنید تا در نهایت درآمد خوبی داشته باشید. حتما زمان زیادی را برای شغل و زندگی خودتان صرف می کنید؛ اما آیا زمانی را برای مراقبت از پوست نیز اختصاص می دهید؟ واقعیت این است که بسیاری از ما برای پوست خودمان اهمیت زیادی قائل نیستیم. این موضوع باعث می شود که منافذ باز پوست ما بسته شوند و کم کم پوست خشک و حاوی چین و چروک های مختلف گردد. فیشیال صورت، یکی از بهترین تکنیک ها برای زیباترین کردن پوست است.

 دلیل قرمزی صورت پس از فیشیال 

قرمزی صورت بعد از فیشیال

فیشیال پوست با روش های مختلفی در مراکز پوست و زیبایی قابل انجام است. برخی از این روش ها باعث سلامت و آرامش پوست می شوند و برخی دیگر، باعث تحریک پوست می گردند. هرچقدر پوست در اثر فیشیال، کشیده شود یا لایه برداری بیشتری انجام شود، احتمال اینکه پوست پس از فیشیال قرمز گردد نیز وجود دارد.

اگر روز بعد از فیشیال صورت، هنوز شاهد قرمزی پوست خودتان هستید، نگران نباشید. چرا که ممکن است برخی از افراد به واسطه داشتن پوست حساس، نیاز به زمان بیشتری برای کاهش سوزش و قرمزی پوست خودشان داشته باشند. البته باید مطمئن شوید که از محصولات تحریک‌کننده استفاده نکرده‌اید و نمی کنید.

بنابراین، قرمزی پوست پس از فیشیال صورت، یک اتفاق طبیعی است و نیازی نیست که نگران آن باشید. معمولا این قرمزی پس از گذشت چند ساعت و یا حتی پس از گذشت چند روز از بین می رود. با این حال، برخی از افرادی که پوست حساسی دارند و یا به طور دقیق از پوست خودشان مراقبت نمی کنند، بیشتر با قرمزی پوست پس از فیشیال صورت مواجه خواهند شد.

چه زمانی قرمزی پوست بعد از فیشیال غیرطبیعی است؟

تا به اینجای مقاله متوجه شدیم که فیشیال پوست می تواند تا حدی باعث قرمزی پوست شود. بنابراین، اینکه بعد از فیشیال شاهد قرمزی پوست خودمان باشیم، یک اتفاق بدی نیست و فقط نشانه لایه‌برداری پوست است؛ اما گاهی افراد با قرمزی شدید، به همراه گرما و سوزش مواجه می شوند که این موضوع قطعا طبیعی نیست. برخی از افراد نیز حتی پس از گذشت 2 روز از فیشیال صورت خودشان، هنوز هم شاهد قرمزی پوست خود هستند.

در زمانی که لایه‌برداری پوست صورت شما انجام می شود، طبیعی است که احساس سوزش داشته باشید؛ اما پس از اتمام فرآیند لایه‌برداری، این سوزش نیز جای خود را به آرامش می دهد. در صورتی که این سوزش ادامه دار باشد و به همراه قرمزی شدید، درد و ... بروز پیدا کند، احتمال اینکه پوست شما دچار واکنش های منفی شده باشد، وجود دارد.

در صورتی که احساس سوزش و قرمزی پوست شما در حال تشدید شدن است، حتما با متخصص پوست و زیبایی خودتان مشورت کنید. ممکن است، نیاز به استفاده از یک سری داروها و یا انجام روش هایی داشته باشید تا بتوانید پوست خودتان را آرام تر کنید.

دلیل قرمزی صورت پس از فیشیال پوست

مراقبت های پس از فیشیال صورت

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از تکنیک ها و توصیه های مراقبت پس از فیشیال صورت می تواند تاثیر بسیار زیادی روی بهبود سلامت پوست و کاهش تحریک آن داشته باشد. بنابراین، حداقل به مدت چند روز از مراقبت های بعد از فیشیال پوست صورت کمک بگیرید. حداقل یک روز پس از انجام این کار، از آرایش کردن خودداری کنید. چرا که آرایش می تواند باعث پر کردن منافذ باز صورت شود و جوش های زیر پوستی به وجود آورد. سعی کنید که حداقل 1 روز پس از فیشیال، به حمام نروید و پوست را در معرض گرما و تعریق بیش از حد قرار ندهید. برای اینکه اثربخشی فیشیال پوست، بیشتر شود؛ بهتر است که تا یک روز در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و پوست صورت خود را با شوینده های قوی نشویید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم در مورد دلیل قرمزی پوست پس از فیشیال پوست صحبت کنیم. همه افرادی که اقدام به این کار می کنند، به دلیل اینکه شاهد تحریک شدن پوست خودشان هستند، با قرمزی پوست نیز مواجه می شوند. حتی وجود قرمزی در پوست به مدت 24 ساعت نگران‌کننده نیست؛ اما اگر این قرمزی پیشرفت کرده و به همراه سوزش بروز پیدا کرد، بهتر است که با پزشک خودتان مشورت کنید تا در صورت نیاز از مراقبت های خاص و یا محصولات مناسب برای بهبود شرایط پوست استفاده کنید.

    اشتراک گذاری :