وبلاگ مرکز پوست و زیبایی بهار
روتین پوستی چه اهمیتی دارد؟

روتین پوستی چه اهمیتی دارد؟

در این مقاله قصد داریم به اهمیت روتین پوستی در بهبود وضعیت سلامت پوست بپردازیم. اصلا چرا باید روتین داشته باشیم؟ استفاده از مواد و متریال های مراقبت پوستی که دقیقا متناسب با نوع پوست انتخاب شده باشند، ضمن فراهم آوردن حس طراوات و شادابی برای پوست در روند درمان مشکلات پوستی نقش بسزایی دارند.چرا که اگر پوست شما به اصطلاح کشش و آمادگی لازم برای درمان را نداشته باشد، نمی توانید مراحل درمان عارضه های پوستی مثل لک، اسکار، جای جوش و … را آغاز کنید.

همچنین پوست ما هر روزه در معرض عوامل آسیب زای مختلف از جمله آلودگی هوا، نور آفتاب، تغذیه ناسالم و … قرار دارد که باید با استفاده از روتین پوستی به کاهش اثرات مخرب این عوامل کمک کنیم.

 

از چه سنی باید روتین پوستی داشته باشیم؟

اهمیت روتین پوستی در سنین 20 سال به بالا دو چندان می شود، تا پیش از این سن اگر مشکل خاصی در پوست خود ندارید نیازی به انجام روتین پوستی نیست. اما اگر دچار جوش های هورمونی سن بلوغ شده اید باید حتما با مشورت پزشک و بیوتی تراپیست خود روند درمان همراه با مراقبت های روزانه را پیش بگیرید ویا میتوانید آموزش روتین پوستی سایت بهار استفاده کنید.

روتین پوستی چند مرحله دارد؟

شاید شما هم درباره روتین های 10 مرحله ای، 8 مرحله ای و … شنیده باشید. نه اینکه این روتین ها اشکالی داشته باشند اما در دنیای پر مشغله امروز بسیاری از افراد به خاطر طولانی بودن این مراحل ممکن است آن را پشت گوش انداخته و از اهمیت روتین پوستی غافل باشند.

کلینیک بهار ساده ترین و به نوعی موثر ترین روش انجام مراقب های پوستی را در چهار مرحله خلاصه می کند. می تواند ترتیب این مراحل روتین پوستی را در جدول زیر مشاهده کنید.

 

مرحله اول

پاک کردن آرایش و شستشوی صورت با شوینده مناسب پوست

مرحله دوم

استفاده از تونر

مرحله سوم

سرم آبرسان

مرحله چهارم

روزها ضد آفتاب و شب ها کرم آبرسان

سرم های درمانی مانند کرم دور چشم، کرم ضد لک و … با فاصله دو تا سه ساعت از روتین شبانه بر روی پوست اعمال می شوند.

روتین پوستی کره ای

روتین پوست کره ای از معروف ترین روتین های دنیاست. کره ای ها با پوست یکدست، شفاف و عاری از هرگونه عارضه ای شناخته می شوند اما این ویژگی چطور به دست آمده است؟ روتین پوستی کره ای روی پیشگیری و مراقبت تمرکز دارد و یک روش بلندمدت است که باید به‌صورت روزانه به آن پایبند بمانید. در حقیقت در مراقبت‌های پوستی کره‌ ای‌ استمرار تعیین کننده است. در این سبک از مراقبت پوستی، از محصولاتی که در آن‌ها مواد خشن مانند اسکراب ها به کار رفته است استفاده نمی‌شود و اکثر مواد از ترکیبات گیاهی و برگرفته از طبیعت ساخته می شوند.

روتین پوست کره ای جدید

 برای آشنایی بیشتر با روتین پوست کره ای جدید با ما همراه باشید. روتین پوستی کره ای کوتاه و روتین پوستی کره ای طولانی دو روشی هستند که در این مقاله بر آنها تمرکز می کنیم.. در کوتاه ترین روش  باید از محصولات زیر استفاده کنید:

  1. استفاده از شوینده بر پایه روغن
  2. استفاده از شوینده بر پایه آب
  3. تونر
  4. مرطوب‌کننده
  5. ضد‌آفتاب

روتین پوستی کره ای طولانی ده مرحله دارد اما مهم ترین بخش آن پاک پوست است، به این دلیل که اگر پوست کاملا تمیز نشده باشد مراحل تغذیه و آبرسانی فایده چندانی نخواهد داشت.

مرحله اول: پاک کردن آرایش

مرحله دوم: پاکسازی صورت با شوینده مناسب پوست

مرحله سوم: لایه برداری با ماسک

مرحله چهارم: تونر

مرحله پنجم: اسانس و امولسیون که باید با حرکات دورانی آن را روی پوست جذب کنید

    اشتراک گذاری :