آیا برای پوست های سالم هم باید فیشیال انجام شود ؟

وبلاگ مرکز پوست و زیبایی بهار
آیا برای پوست های سالم هم باید فیشیال انجام شود ؟

آیا برای پوست های سالم هم باید فیشیال انجام شود ؟

فیشیال پوست، یکی از روش‌های پاکسازی پوست محسوب می‌شود که با روش‌ها و مراحلی مختلفی در سالن های زیبایی انجام می شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که فیشیال صورت، فقط برای زمانی قابل انجام است که فرد دارای مشکلی در پوست خودش باشد؛ اما آیا واقعا چنین است؟

پوست ما انسان‌ها، وسیع‌ترین ارگان در بدن ماست که هم زیبایی آن برای ما اهمیت دارد و هم سالم بودن آن تاثیر بسیار زیادی بر روی جلوگیری از بروز بیماری‌های مختلف دیگر خواهد داشت. به همین خاطر، باید تا جایی که می‌توانیم از پوست خودمان مراقبت کنیم. با این حال، برخی از افراد برای باورهای غلطی که دارند، فیشیال صورت را نادیده می‌گیرند و اصلا از پوست خودشان مراقبت نمی‌کنند.

چرا باید از پوست خودمان مراقبت کنیم؟

مراقبت از پوست با فیشیال

این روزها همه ما دغدغه‌های زیادی در زندگی خودمان داریم. این موضوع باعث می‌شود تا نتوانیم به پوست صورت خودمان برسیم و از آن مراقبت کنیم. در سنین جوانی و زیر 30 سالگی، پوست هنوز هم جوان است و زیبایی و درخشش خاص خودش را دارد؛ اما پس از گذشت از سن 30 سالگی و رفتن به سن‌های بالاتر باید شاهد تخریب سلول‌های سالم پوست، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و چین و چروک‌های پوستی باشیم!

این در حالی است که مراقبت از پوست حتی از سنین پایین و زمانی که هنوز پوست ما سالم است، بهترین راهکار برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی در سنین بالاست. بنابراین، توصیه می‌شود که افراد به صورت اصولی از پوست خودشان مراقبت کنند تا شاهد مشکلات پوستی مانند چین و چروک‌های پوستی، افتادگی پوست، کدر و تیره شدن پوست و ... نباشند.

روش های دیگر برای مراقبت پوست

تکنیک‌های مختلفی برای مراقبت از پوست در سنین مختلف وجود دارند که یکی از بهترین آن‌ها فیشیال صورت است. توصیه می‌شود که افراد به غیر از انجام فیشیال پوست، از روش‌های دیگر مانند استفاده مداوم از ضد آفتاب‌ها و مرطوب کننده‌ها، جلوگیری از شستشوی مداوم پوست صورت (بیش از 2 بار در روز)، استفاده از ویتامین‌های مغذی مانند ویتامین A برای کلاژن سازی بیشتر در پوست، استفاده کنید.

فیشیال صورت چیست و چرا باید انجام شود؟

فیشیال صورت چیست و چرا باید انجام شود؟

فیشیال صورت، یک تکنیک خاص برای حفظ سلامتی پوست صورت است. در این روش از تکنیک‌های مختلفی مانند لایه برداری، استفاده از ماسک‌های مغذی، ماساژ صورت و ... استفاده می‌شود تا در نهایت تمامی‌سلول‌های مرده و مشکلات پوست از بین می‌روند.

فیشیال صورت از جمله کارهای ضروری برای پوست محسوب می‌شود. چرا که می‌تواند از سلول‌های پوستی مراقبت کند و باعث از بین رفتن سلول‌های مرده از روی پوست شود. با کمک فیشیال پوست صورت، دیگر نیازی نیست که نگران جوش‌های زیرپوستی باشید؛ چرا که یک لایه از سلول‌های مرده از روی پوست برداشته می‌شوند و شما می‌توانید شاهد نرمی‌و لطافت پوست خودتان باشید.

4 اصل مهم فیشیال پوست صورت

فیشیال صورت برپایه 4 اصل مهم یعنی، لایه برداری، پاکسازی، تغذیه و آبرسانی روی انواع پوست‌ها قابل انجام است. افرادی که شاهد پیری پوست، کدر و تیره شدن پوست و عدم شادابی پوست خودشان هستند، می‌توانند اقدام به انجام فیشیال پوست کنند که هم زیبایی پوست را افزایش می‌دهد و هم می‌تواند باعث کاهش چین و چروک‌های پوستی شود.

آیا برای پوست‌های سالم نیز فیشیال لازم است؟

حال که با فیشیال پوست صورت آشنا شدیم، شاید اولین سوالی که برای شما پیش بیاید این باشد که آیا برای پوست‌های سالم هم باید فیشیال صورت انجام دهیم؟ در ابتدا باید بگوییم که شما از کجا مطمئن هستید که پوست سالمی‌دارید؟ به‌هرحال، همه ما هر روز در معرض دود، آلودگي هوا، محصولات آرايشي، مواد شيميايي و ... هستيم که همه اين ‌ترکيبات مي توانند به پوست ما آسیب زیادی وارد کنند.

بنابراین، اکثر ما دارای پوست‌هایی نه چندان سالم هستیم که با سلول‌های مرده پوست احاطه شده‌اند. به همین خاطر، لایه برداری و تغذیه رسانی به پوست اهمیت بسیار زیادی دارد. افرادی که تصور می‌کنند که برای پوست سالم نیاز به فیشیال صورت نیست، کاملا اشتباه می‌کنند.

حتی پوست‌های به ظاهر سالم نیز نیاز به فیشیال صورت دارند تا لایه‌های مرده پوست از روی آن‌ها حذف شوند و پوست فرصت تنفس و کلاژن سازی بیشتری داشته باشد. با انجام فیشیال پوست صورت با کمک این تکنیک، دیگر نیازی نیست که نگران جوش‌های زیرپوستی، تیرگی پوست و مشکلات مختلف دیگر باشید؛ چرا که تمامی‌این مشکلات با کمک فیشیال صورت قابل حل خواهند بود.

طبق توضیحات داده شده، فیشیال صورت برای هر نوع پوستی، حتی پوست سالم نیز ضروری است. چون حتی افرادی که دارای پوست سالم هستند، باید برای جلوگیری از چین و چروک‌های پوستی و مشکلاتی که ممکن است در آینده به وجود بیایند، از پوست خودشان مراقبت‌های پیشگیرانه انجام دهند که فیشیال پوست، یکی از این تکنیک‌هاست.

 

هر چقدر وقت یک بار باید پوست خودمان را فیشیال کنیم؟

یکی از سوالات رایجی که در مورد فیشیال صورت وجود دارد، مدت زمان انجام فیشیال صورت است. به‌هرحال، این تکنیک برای لایه برداری و تغذیه رسانی به پوست، یک تکنیک خاص است که باید به صورت روتین انجام شود؛ چرا که پس از گذشت چند ماه، مراحل فیشیال پوست، اثر خود را از دست می‌دهند.

به طور کلی، برای مراجعه جهت انجام فیشیال پوست، باید به نوع پوست و شرایط پوست خودتان توجه کنید. هر یک از افراد به دلیل شرایط مختلفی که دارند، ممکن است در بازه زمانی خاصی قادر به انجام فیشیال پوست باشند. معمولا توصیه می‌شود که افراد حداقل هر 3 ماه یک بار برای فیشیال پوست به سالن‌های زیبایی مراجعه کنند؛ اما باز هم بهتر است که از پزشک زیبایی و یا فرد متخصصی که کارهای زیبایی را انجام می‌دهد، در مورد زمان مراجعه بعدی خودتان سوال کنید. چون همانطور که گفتیم، شرایط هر یک از پوست‌ها متفاوت است و این موضوع نیز می‌تواند باعث ایجاد تفاوت در مدت زمان مورد نیاز برای فیشیال صورت گردد. 

کلاژن سازی بعد از فیشیال صورت

همانطور که می‌دانید فیشیال صورت طی چندین مرحله مختلف انجام می‌شود. افرادی که در زمینه فیشیال صورت فعال‌اند، با تکنیک‌های مختلفی ابتدا پوست را پاکسازی می‌کنند. سپس، مراحل لایه برداری و حذف سلول‌های مرده را انجام می‌دهند. در مرحله سوم تلاش می‌کنند تا صورت را ماساژ دهند و در مرحله آخر نیز از ماسک‌های صورت استفاده می‌کنند.

در یکی از این مراحل، یعنی مرحله سوم که ماساژ صورت انجام می‌شود، کلاژن سازی در پوست تحریک خواهد شد. کلاژن سازی، تاثیر بسیار زیادی بر روی کاهش چین و چروک‌های پوستی دارد. افرادی که با مشکل افتادگی پوست مواجه‌اند، با کاهش کلاژن در پوست خودشان مواجه هستند؛ چرا که کاهش کلاژن تاثیر بسیار زیادی روی افتادگی پوست و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست دارد.

در صورتی که به پوست فشار وارد شود، احتمال اینکه کلاژن سازی در پوست انجام شود، وجود دارد. به همین خاطر، مرحله ماساژ در فیشیال پوست انجام می‌شود. فارغ از این مرحله، افراد می‌توانند برای بهتر کردن تاثیر کلاژن سازی در پوست، اقدام به استفاده از این تکنیک بعد از فیشیال صورت کنند.

کلاژن سازی پوست بعد از فیشیال صورت، می‌تواند با کمک تغذیه مناسب و مصرف ساشه‌های کلاژن انجام شود. همچنین، در صورت نیاز سالن‌های زیبایی به افرادی که به دنبال کلاژن سازی و کاهش چین و چروک‌های پوستی هستند، خدمات کلاژن سازی را ارائه می‌کنند که شما نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم در مورد اینکه چرا پوست‌های سالم نیز نیاز به فیشیال صورت دارند، صحبت کنیم. طبق اطلاعات این مقاله، همه افرادی که دارای پوست‌های سالم و غیرسالم هستند؛ می‌توانند از فیشیال پوست و مراقبت‌های پوستی بهره بگیرند تا پوستی جوان، شاداب و با کمترین چین و چروک پوستی داشته باشند.

    اشتراک گذاری :