۱۰ نکته طلایی برای اینکه پوستی درخشان داشته باشید.

وبلاگ مرکز پوست و زیبایی بهار
۱۰ نکته طلایی برای اینکه پوستی درخشان داشته باشید.

۱۰ نکته طلایی برای اینکه پوستی درخشان داشته باشید.

آیا به تازگی تصمیم گرفته‌اید که یک مراقبت پوستی منظم داشته باشید؟ با وجود این همه محصول از برندهای مختلف در بازار، برای کسی که هیچ آشنایی با روتین پوستی ندارد، انتخاب محصولی مناسب، کار خیلی راحتی نیست. برنامه مراقبت پوستی باید شامل محصولات آرایشی و بهداشتی و گاهی حتی محصولات درمانی مختلف باشد. شما باید به‌دنبال بهترین محصول برای مراقبت از پوست خود باشید. عموما بهترین محصولات، نمونه‌هایی است که از مواد گیاهی و طبیعی ساخته شده و ریشه شیمیایی ندارند. در کنار این‌ها می‌توانید از محصولات جوان‌سازی پوست هم استفاده کنید. این موارد به شما کمک می‌کنند که در دراز مدت بتوانید پوستی سالم، شاداب و زیبا داشته باشید. در ادامه، در ۱۰ مرحله، نکات مناسبی برای یک روتین پوستی مناسب را خواهیم گفت.

مرحله ۱: صورت خود را با بهترین شوینده‌های مخصوص صورت بشویید

شوینده‌های مخصوص صورت

اولین مرحله مراقبت روتین پوستی خود را با شستشوی صحیح صورت شروع کنید. به این منظور باید یک شوینده مناسب انتخاب کنید که تمامی آلودگی‌ و چربی‌های موجود روی پوست را به‌خوبی تمیز کند. اگر در طول روز آرایش داشته‌اید، با شستن صورت،‌ تمامی منافذ بسته شده پوست را باز می‌کنید. برای شستن صورت از مقدار مناسب شوینده استفاده کنید و سعی کنید صورت را دوبار در روز، صبح و شب، شستشو دهید.

مرحله ۲: از بهترین مرطوب کننده پوست استفاده کنید

بهترین مرطوب کننده پوست

آبرسانی پوست صورت یکی از مهم‌ترین مراحل روتین پوستی است. به‌خصوص در فصل زمستان، که پوست خیلی سریع‌تر خشک شده و نیاز به آبرسانی دارد. برای آبرسانی پوست باید حتما روزانه مقدار مناسبی آب بنوشید. در مرحله بعد، از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. استفاده از این کرم‌ها در ابتدای صبح، باعث می‌شود که میزان آب مناسب به پوست شما رسیده و از خشک شدن پوست جلوگیری شود. بهتر است بعد از شستن پوست قبل از خواب هم از کرم آبرسان استفاده کنید.

مرحله ۳: برای آبرسانی پوست از ماسک‌های صورت استفاده کنید

آبرسانی پوست از ماسک‌های صورت

برای اینکه به پوست به اندازه کافی آبرسانی شود، بهتر است از ماسک‌های صورت نیز استفاده کنید. با کمک این ماسک‌ها، آبرسانی به پوست، سرعت بیشتری می‌گیرد. علاوه بر ماسک‌هایی که در بازار وجود دارند و می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید،‌ در منزل هم می‌توانید با مواد طبیعی مانند عسل، ماست، خیار، توت فرنگی و بسیاری مواد غذایی دیگر، ماسک‌های آبرسان بسازید.

مرحله ۴: لایه‌برداری پوست را در روتین خود قرار دهید

لایه‌برداری پوست

لایه‌برداری هفتگی پوست، راهی موثر و عالی برای داشتن پوستی سلامت است. با کمک لایه‌برداری، سلول‌های مرده، از سطح پوست پاک می‌شوند. با این کار پوستی صاف، تمیز و روشن خواهید داشت. نکته مهم این است که این لایه‌برداری نباید بیشتر از ۳ بار در هفته باشد. لایه‌برداری باید به روش صحیح و با مواد مناسب پوست شما انجام شود. برای این کار می‌توانید از لایه‌بردارهای مختلف و اسکراب‌های طبیعی هم استفاده کنید.

مرحله ۵: ماساژ پوستی ملایم داشته باشید

ماساژ پوست صورت

ماساژ روزانه پوستی، باعث آرامش عضلات می‌شود. با کمک ماساژ، جریان خون بهبود پیدا کرده و استرس از بدن دور می‌شود. برای ماساژ صورت می‌توانید از ابزارهای رول مانند که مخصوص ماساژ صورت هستند استفاده کنید. با کمک این ابزارها می‌توانید ماهیچه‌های اصلی صورت را به آرامی ماساژ دهید.

مرحله ۶: از محصولات مراقبت پوستی سبک استفاده کنید

محصولات مراقبت پوستی

یادتان باشد که شما تازه شروع به استفاده از محصولات مراقبت پوستی کرده‌اید. به همین دلیل بهتر است به سراغ محصولات سبک با پایه مواد طبیعی بروید. به‌دنبال محصولاتی باشید که دارای ویتامین C یا B3 (نیاسینامید) هستند. استفاده از سرم‌های روزانه، به‌مرور زمان باعث روشن شدن پوست می‌شود. بعد از دو تا سه ماه استفاده از این مواد، می‌توانید تفاوت را به‌خوبی روی پوست خود احساس کنید.

یکی از روش های مراقبتی پوست صورت، انجام منظم  فیشال  است که از محصولات و آبرسان های مناسب با پوست شما استفاده می شود.

مرحله ۷: از پوست خود در مقابل آفتاب محافظت کنید

محافظت پوست از آفتاب

قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب باعث آسیب به پوست می‌شود. بهترین راه برای مبارزه با اثرات مخرب نور خورشید، داشتن یک محافظ در برابر اشعه UV‌ است. شما می‌توانید یک کلاه بزرگ روی سر خود بگذارید تا مانع رسیدن نور خورشید به‌صورت خود شوید. اما یک راه دیگر، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب است. با استفاده از این کرم‌ها، ضررهای ناشی از تابش خورشید را به حداقل ممکن می‌رسانید.

مرحله ۸: غذاهای مناسب برای سلامت پوست خود را در برنامه غذایی قرار دهید

تاثیر غذا بر پوست

آنچه که روزانه می‌خورید، نقش مهمی در کیفیت پوست شما دارد. برای داشتن یک پوست شفاف، به‌سراغ مواد خوراکی با ارزش غذایی بالا بروید. بهترین غذاها برای سلامت پوست شامل ماهی چرب، هویج، آووکادو، سویا، گردو، شکلات، تخمه آفتابگردان و چای سبز است. سعی کنید این مواد غذایی را در برنامه روزانه خود داشته باشید.

مرحله ۹: خواب خوب، پوست شما را درخشان می‌کند

تاثیر خواب بر زیبایی پوست صورت

خواب، مزایای زیادی برای انسان دارد. یکی از بهترین مزایای خواب، کم‌کردن استرس است. وقتی به اندازه کافی و به‌موقع بخوابید، جریان خون شما بهتر خواهد شد. در نتیجه، مواد مغذی از طریق خون به پوست رسیده و پوست می‌تواند خود را دوباره احیا کند. کمبود خواب کاملا نتیجه عکس دارد. با به‌هم خوردن الگوی منظم خواب، پوست استراحت کافی ندارد و تغذیه آن هم به‌خوبی توسط جریان خون انجام نمی‌شود. در نتیجه از شفافیت پوست کم خواهد شد.

مرحله ۱۰: با ورزش، سلامت جسم  روح خود را تضمین کنید

ورزش برای سلامت پوست

ورزش برای سلامت پوست ضروری است. ورزش، تعریق را زیاد می‌کند. با تعریق، مواد سمی از بدن خارج شده و جریان خون بهتر می‌شود، در نتیجه اکسیژن‌رسانی به پوست بیشتر خواهد شد. علاوه بر تمام این‌ها، سلامت روان هم به اندازه سلامت جسم اهمیت دارد. استرس می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند تیرگی پوست، چروک‌های زودرس، پف زیر چشم و بسیاری موارد دیگر شود. استرس همچنین می‌تواند باعث بیشتر شدن جوش و آکنه، اگزما و پسوریازیس بر روی پوست صورت شود. راه‌های زیادی برای کم‌کردن استرس وجود دارند که بهترین آن‌ها ورزش است. ورزش‌هایی مانند یوگا یا مدیتیشن بهترین راه‌ها برای کم‌کردن استرس است.

    اشتراک گذاری :